Aller au contenu

Étudiant PHD applique pour RP au Québec

Mohi

Messages recommandés

Hi my dear friends

I am a PhD student in Alberta and because my major is a demand field in Quebec I applied to get PR and reside there to work in aerospace industries. Now I received a letter which ask me to send this document for them:

lettre officielle originale (emise par le registratire) del'etablissement scolaire frequente attestant que vous avez termine tous lescours academiques requis par votre programme de doctorat.

I just found some short discussion about that in this forum and appreciate if any body who had or have the same experience can help me. I passed all academic courses and now I just have me thesis. But, it is hard to provide this letter for immigration office.

Thanks in advance

• Habitués

Can you writte in french please ?

use google translator.

• Habitués

Why Zelda ?

You want to vote NO and vote for Harper, so you better learn english very fast.

In a few years with the way most of you are voting, everything will be in english here....everything, including this forum.

jimmy

My english is not so bad. But if Mohi wants help from this forum, he must speak in french to respect people and forum's rules.

That's It, that's all.

Modifié par Zelda

• Habitués
<br />
<br />Can you writte in french please ?<br />
<br /><br /><br />Why Zelda ?<br />You want to vote NO and vote for Harper, so you better learn english very fast.<br /><br />In a few years with the way most of you are voting, everything will be in english here....everything, including this forum.<br /><br />jimmy<br />
<br /><br /><br />

It's YOUR fault we gonna vote no,

You just have to blam yourself

• Habitués

<br />
<br />Can you writte in french please ?<br />
<br /><br /><br />Why Zelda ?<br />You want to vote NO and vote for Harper, so you better learn english very fast.<br /><br />In a few years with the way most of you are voting, everything will be in english here....everything, including this forum.<br /><br />jimmy<br />
<br /><br /><br />

It's YOUR fault we gonna vote no,

You just have to blam yourself

Hey, I feel bad -_-

• Habitués

Hi my dear friends

I am a PhD student in Alberta and because my major is a demand field in Quebec I applied to get PR and reside there to work in aerospace industries. Now I received a letter which ask me to send this document for them:

lettre officielle originale (emise par le registratire) del'etablissement scolaire frequente attestant que vous avez termine tous lescours academiques requis par votre programme de doctorat.

I just found some short discussion about that in this forum and appreciate if any body who had or have the same experience can help me. I passed all academic courses and now I just have me thesis. But, it is hard to provide this letter for immigration office.

Thanks in advance

You have to phone call your university in Alberta and ask them to send this letter for you at the citizenship and immigration canada office

Modifié par Tline250

• Habitués

Why Zelda ?

You want to vote NO and vote for Harper, so you better learn english very fast.

In a few years with the way most of you are voting, everything will be in english here....everything, including this forum.

jimmy

Not over my dead body! "Nevermagne"!laugh.gif

Bonjour Mohi,

Ce site est francophone et le français est la seule langue connue de tous les membres. Vous obtiendrez plus de réponses en traduisant votre message.

Merci à l'avance de votre coopération.

P.S.: Suite à ce message, revenons TOUS au français, je vous prie.

P.S.: Suite à ce message, revenons TOUS au français, je vous prie.

C'était écrit juste au-dessus de votre message...

XXXXXXXXXXXXXX

Ajout: Il y aune différence entre censure et non-respect d'une consigne.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Veuillez tenir compte de cet avertissement. Ce ne serait pas une bonne idée de récidiver une troisième fois.

Modifié par Rivière
non-respect de la consigne

Hi my dear friends

Thanks in advance

You have to phone call your university in Alberta and ask them to send this letter for you at the citizenship and immigration canada office

J'ai encore deux ans pour terminer mon doctorat. J'ai passé tous les cours et les cinq nécessaires, je travaille sur ma thèse. pourquoi ils veulent cette lettre? est-ce juste au sujet de mon cours ou également le contenu de ma thèse?