Aller au contenu

Messages recommandés

Posté(e)

Bonjour

Voila jai passé ma visite médicale le 13 oct 2008 , jaimera bien savoir si lambassade de canada vas mavisé quand il recevant les résultas de ma visite médicale , si oui !!! est ce que cest par courrier ou bien changement de mon statu online ???

Merci pour vos réponses

• Habitués
Posté(e)

par changement de ton statut sur le client web uniquement.

Posté(e)

changement de statut sur le cyber client , je comprend pas ? je dois trouver quoi exactement

merci

• Habitués
Posté(e)

changement de statut sur le cyber client , je comprend pas ? je dois trouver quoi exactement

merci

salut

s'il ya un changement dans ton statut , tu trouveras "décision prise" au lieu de " encours"..

Bonne chance

Posté(e)

MErci bien pour m'avoir répondu aussi vite , donc mon statu online va changer ; ca va étre quoi exactment mon nouvel status; quand il vent reçvoir mé resulats medical

• Habitués
Posté(e)

MErci bien pour m'avoir répondu aussi vite , donc mon statu online va changer ; ca va étre quoi exactment mon nouvel status; quand il vent reçvoir mé resulats medical

resalut

moi aussi j'attends toujours "la décision prise" du cyberclient :)

inchallah rabbi yssahel

• Habitués
Posté(e)

Voil les statuts que tu peux avoir sur le cyberclient:

IN PROCESS (A decision has not been made yet.)

* Application Received by Citizenship and Immigration Canada (CIC)

We have received your application and will review it in order of receipt. We will send you an acknowledgement letter.

* Documentation Verified by CIC We are reviewing your application to make sure it is complete and that no documents are missing. We will return incomplete applications for resubmission.

* An Interview May be Required We will review the application and decide if an interview is necessary. If so, we will inform you in writing of the date, time and location of the interview.

DECISION MADE (A decision has been made at this point.)

* Medical Results Received by CIC We have received your medical results. We will contact you only if additional tests are needed.

Approval Status Determined : Your application will be either approved or rejected. We will inform you of the decision in writing.

Permanent Residence Status Determined If your application is approved, we will send you your permanent resident documentation and a letter saying what we need to finalize your permanent residence.

COMPLETE (This is the last step in the processing of your application.)

Applicant Arrives in Canada and is Granted Permanent Residence You will need to meet with an Immigration Officer who will verify your documents and grant you permanent residence if all is in order.